x

Ирэх сарын 1-нд Чикаго хотод “Монголын брэндийн төв”-ийг нээнэ

Д.Оюунбилэг: Чикаго хотод “Монголын брэндийн төв” байгуулснаар ААН-үүд болон Монголд том боломж нээгдэнэ

Наймдугаар сарын 1-ны өдөр Америкийн нэгдсэн улсын Чикаго хотод “Монголын брэндийн төв” нээлтээ хийх юм байна. Монголын үндэсний үйлдвэрлэлүүд гадаад зах зээлд ийнхүү тодорхой орон зай эзэлж, эдийн засгийн эргэлтэд орох болсон нь экспортыг дэмжих томоохон алхмуудын нэг болж байгаа аж. Ингээд олон улсын худалдааны төвийн үүсгэн байгуулагч Д.Оюунбилэгтэй экспортыг хэрхэн нэмэгдүүлэх талаар ярилцсанаа хүргэе.

-Наймдугаар сарын 1"нээс АНУ-ын Чикаго хотод “Монголын брэндийн төв” нээгдэх гэж байгаа юм байна. Энэ нь төвд ямар төрлийн бараа бүтээгдэхүүн худалдах юм бэ?

-Бид экспортлогчдоо дэмжих,  гадаад худалдааг нэмэгдүүлэх чиглэлд тодорхой ажлуудыг хийж байна.  Энэ утгаараа ирэх наймдугаар сарын 1-нд АНУ-ын Чикаго хотод  “Монголын брэндийн төв” дэлгүүрийг нээх бэлтгэл ажилдаа ороод байна. Монголын брэнд үйлдвэрлэгчид маань  тус дэлгүүрт бүтээгдэхүүнээ хэрхэн байршуулах вэ, ямар шалгуур, стандарттай вэ,  ямар үр өгөөж хүртэх вэ, гадаад зах зээлд үйлдвэрлэгчид маань бараа бүтээгдэхүүнээ хэрхэн сурталчлах вэ зэрэг танилцуулах арга хэмжээг явуулж байна. Энэ төвийн нээлт бол экспортыг дэмжих үйл ажиллагааны зөвхөн эхлэл нь юм. Бид цаашид бизнес эрхлэгчтэйгээ мэдээллээ солилцоод, хамтран ажиллаж, экспортыг нэмэгдүүлэх чиглэлд олон зүйл хийх болно.

-Танай байгууллага нь гадаад зах зээлд Монголын компаниудыг  жуулчилдаг. Тэгэхээр удахгүй нээлтээ хийх “Монголын брэндийн төв”-д  бүх компаниуд оролцсон байх уу, эсвэл тодорхой шаардлагыг давсан үйлдвэрлэгчид байх уу?

-Бүх үндэсний үйлдвэрлэгчийнхээ бүтээгдэхүүнүүдийг бид экспортод гаргах томоохон хүсэл зорилготой байгаа. Ялангуяа нэмүү өртөг шингэсэн эцсийн бүтээгдэхүүний үйлдвэрлэлийг дэмжих чиглэлд бид хичээж ажиллаж байна. Гэхдээ энэ бол эхлэл учраас бүх бүтээгдэхүүнийг тээвэрлээд, байршуулах боломж нь эдийн засгийнхаа хувьд ч, тухайн дэлгүүрийнхээ зай талбайн хувьд ч тэр хомс. Тиймээс экспортыг  нэмэгдүүлнэ гээд зүгээр яриад суух биш, тухайн зах зээлд бүтээгдэхүүн үйлчилгээгээ таниулах нь хамгийн чухал. Өөрөөр хэлбэл, бид юу хийж чадаж байна вэ гэдгээ гадаад зах зээлд таниулж, суртчилах ёстой. Тэгэхээр энэ дэлгүүр маань сурталчилгааны том ажлын эхний алхам болно. Монголын үндэсний үйлдвэрлэгчдийн ложистикийн төвийг 2015 онд нээсэн. Манай бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэгчид маань манай ложистикийн төвд бүтээгдэхүүнээ байршуулдаг байсан бол өнгөрсөн жилээс эхлээд монгол брэндийн жижиг худалдааны дэлгүүр нээгээд  тэндээ бараа бүтээгдэхүүнийг нь танилцуулдаг болсон. Энэ жилийн хувьд АНУ-даа худалдаа борлуулалтын орлогоороо топ арвын эхний гуравт жагсдаг томоохон дэлгүүрт бид бараа бүтээгдэхүүнээ суртчилан таниулах гэж байна. Бүтээгдэхүүнээ үзүүлэн, америк хүний хүсэл сонирхолд нийцэж байна уу, үгүй юү зэргээр хэрэглэгчээ тодорхойлох, анхан шатны судалгаануудыг хийх маш том боломж олдож байна. Талбайн хувьд 6-8 компани бүтээгдэхүүнээ байршуулах боломжтой. Гэхдээ үүнийг аль болох олон болгох гэж оролдож байна. Цаашдаа томоохон худалдааны төвүүд дээр Вашингтон DC, Нью-Йорк, Европын улс, Японд худалдааны төвүүдээ системтэйгээр дэс дараалалтайгаар нээнэ. Америкийг эхлээд сонгож байгаа нь тэнд хэрэглээний маш том боломж байгаа эдийн засгийн хувьд үр өгөөжтэй юм.

-Манай компаниуд  гадаад зах зээлд гарахад юу анхаарах вэ?

-Юун түрүүнд бид хамтарч ажиллах хэрэгтэй. Тэгэхгүйгээр гадаадад өөрийнхөө дэлгүүрийг нээнэ гээд ганцаараа зогсох бол учир дутагдалтай.  Эдийн  засгийнхаа хувьд ч гэсэн алдагдалтай. Хөгжье гэвэл хамтрах ёстой. Тэр том зах зээл рүү гурван саяулаа ч гарахад нээлттэй байдаг. Туршлагаасаа харвал бидэнд  ололтууд болон анхаарах шаардлагатай зүйлүүд ч их байна. Бидний хувьд түүхий эдийн нөөц боломжийн хэмжээнд байна, дээр нь байгалийн гаралтай химийн хольцгүй гэдгээрээ онцлог давуу талтай. Тэгэхээр миний үйлдвэрлэж байгаа бүтээгдэхүүнийг ав гэхээсээ урьтаж танд юу хэрэгтэй байна түүнийг тань үйлдвэрлэе гэдэг систем рүү бид орох хэрэгтэй. Тэгээд хүний хэрэгцээ шаардлагад нийцсэн чанар стандартыг сайн хангасан байх ёстой.  Мөн сав баглаа боодол, хаяг шошго зэрэгт анхаараад, үнэхээрийн гоё материал түүхий эдээр гоё бүтээгдэхүүн үйлдвэрлээд, хүнд хүргэх өнцгөө зөв тодорхойлох хэрэгтэй. Аль оронд бүтээгдэхүүнээ түгээх гэж байгаагаасаа шалтгаалаад, тэр орныхоо хүмүүсийн хэрэглэгчийн зан төлөв нь хамгийн  чухал юм. 

-Хамтран ажиллах зургаагаас найман байгууллагаа хэрхэн, ямар шалгуураар сонгох вэ?

-Одоогоор  сонгоогүй байна. Дэлгүүрийнхээ эрхийг аваад нээлтийнхээ бэлтгэл ажил буюу засал чимэглэлээ хийж байна. Өнөөдрийн энэ танилцуулгаараа бид  ААН-үүддээ  мэдээлэл хүргэсэн. Ямар ч ААН сонирхож байвал хүсэлтээ илгээхэд нээлттэй. Гэхдээ зай талбайн асуудлаасаа хамаараад эхний удаад сонгогдох шалгуур нэлээд өндөр байна. Бидэнтэй олон улсын экспод тогтмол оролцож, бүтээгдэхүүнээ сурталчилдаг, гишүүн байгууллагууд маань арай давуу эрхтэйгээр оролцоно. Мөн нөгөө талаараа Монгол Улсын үндэсний үйлдвэрлэлийг гадаад зах зээлд  төлөөлж чадахуйц брэнд маань байршина.  Гэхдээ чанар стандартын хувьд, тухайн оронд тохирсон бүтээгдэхүүн байх шаардлагатай.

-Монголын ААН-үүд  гадаад зах зээлд ямар амжилт үзүүлээд байна вэ?

-“Монголчууд чинь явсан хүн яс зууна” гээд тодорхой үр дүнг нь хүртэнэ гэж ярьдаг. Оролдлого болгон нэг үр дүн, дэвшил авчирдаг. 2015 он гэхэд л бид анхны удаа зориглоод АНУ-ын зах зээлд гарч байсан. Тэгээд жилийн дараа Монголын компаниудтай гэрээ байгуулж эхэлсэн. Жишээлбэл, “Говь” ХХК-ийн бүтээгдэхүүн тэр жилдээ хөрөнгө оруулагчдын сонирхлыг татан, гэрээ хийж байсан. Хамгийн сүүлийн жишээ дурдвал, Японыг зорьсон ААН-үүдийн маань хүнсний бүтээгдэхүүн Японы зах зээлд байршихаар бэлтгэл ажилдаа ороод байна. Одоогоор Японы зөвлөхүүд ирж бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлт дээр нь ажиллаж байгаа. “Монос”-ын эрүүл мэндийн цайнууд, “Тесо” корпорацийн бүтээгдэхүүнүүд нь гаднын зах зээлээс хөрөнгө оруулалтыг татсан. Японы органик бүтээгдэхүүнийг дэлгүүрт нь борлуулах эрхээ авсан. Энэ бол бидний хувьд маш том амжилт. Мөн “Марал” брэнд маань сая Канадад захиалгаа аваад ирлээ. Энэ нь АНУ-ын зах зээлд маш их боломж байгааг харуулж байна.

-Тус төв нь нээгдсэнээр эдийн засагт ямар үр өгөөжтэй вэ?

-АНУ-ын зах зээл гэдэг бол 2,4 их наяд долларын импортыг  авдаг. Энэ нь бидэнд орон зай байна гэсэн үг. Одоогоор бид АНУ-аас 9.6 сая долларын борлуулалттай байна. Үүнийгээ нэг орон урагшаа ахиулахад, бидэнд эдийн засгийн хувьд асар том боломж, бололцоо бүрдэж байна. Гэхдээ бэлтгэл ажил бол зайлшгүй шаардлагатай. Дахин хэлэхэд, төр болон хувийн хэвшил, мэргэшсэн байгууллагууд зайлшгүй хамтарч ажиллах хэрэгтэй.

"Ардчилал таймс" сонин

iСанал болгох
АНХААРУУЛГА: Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.
iШинэ мэдээ
Эзэн Хаан Нарүхито "Монгол Коосэн технологийн коллеж”-ид зочиллоо 8 цаг 40 мин Төслийн нэгжүүдийн орон тоог 200-гаар багасгаж, 11.5 тэрбум төгрөг хэмнэнэ 8 цаг 43 мин Х.Булгантуяа: Чех Улс манай улсын “гуравдагч хөрш”, Европ дахь итгэлт түнш 8 цаг 47 мин Улсын Их Хурал өнгөрөгч долоо хоногт (2025.06.30-07.06) 8 цаг 54 мин Бүсчилсэн хөгжлийн болон Ёс зүйн дэд хорооны бүрэлдэхүүнийг хэлэлцэн дэмжлээ 9 цаг 11 мин Чех-Монголын парламентын бүлгийн дарга Станислав Берковецийг хүлээн авч уулзлаа 9 цаг 14 мин ӨБХ-ны даргад гишүүн О.Номинчимэгийн нэрийг дэвшүүлэв 11 цаг 27 мин УИХ-ын тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслийг баталж, Байнгын хороодын бүрэлдэхүүнийг шинэчлэв 13 цаг 8 мин Г.Занданшатар: Үндэсний сэргэн мандлын шинэ давлагаа эрч хүчтэй эхэлсэн гэдэгт итгэж байна 13 цаг 29 мин Гандантэгчэнлин хийдийн төв талбайг байгалийн чулуун хавтангаар шинэчилжээ 13 цаг 42 мин Наадмын нээлтийн тоглолтыг 7 дугаар сарын 11-ний орой дахин тоглоно 13 цаг 49 мин Гашуунсухайт-Ганцмод чиглэлийн хил дамнасан төмөр замын геодезийн цэгүүдийг баталгаажууллаа 13 цаг 55 мин Наадмаар томоохон зах, худалдааны төвүүдийн ажиллах цагийн хуваарь 14 цаг 0 мин Эзэн Хаан Нарүхито, Эрхэм дээд Хатан Масако нар “Япон иргэдийн дурсгалын цогцолбор“-т хүндэтгэл үзүүллээ 15 цаг 6 мин Улаанбаатарт өдөртөө 26 хэм дулаан 16 цаг 10 мин "Салхи Дамбий" МУГЖ цолоор энгэрээ мялаав Уржигдар 16 цаг 08 мин Улаанбаатарт шөнөдөө 16 хэм дулаан Уржигдар 15 цаг 45 мин Сонгинохайрхан дүүргийн 33 дугаар хороонд 280 хүүхдийн суудалтай бага сургууль, цэцэрлэгийн цогцолбор ашиглалтад орно Уржигдар 15 цаг 20 мин Уулын ам, голын ай сав, үерийн буулт бүхий газарт отоглож, хоноглохгүй байхыг анхааруулав Уржигдар 15 цаг 11 мин Унаач хүүхдийн аюулгүй байдлыг хамгаалах асуудлаар хамтран ажиллах санамж бичигт гарын үсэг зурлаа Уржигдар 15 цаг 06 мин
iИх уншсан
Эдийн засгийн форумд барьсан Хөгжлийн сайдын “бэлэг” Ц.Бат-Эрдэнэ: Дулаалга урт хугацааны шийдэл гэж ойлгоод байг... Цагаан зун Э.Батшугар: Хар жагсаалтыг халж, зээлдэгчийг онооны системээ... Эрчим хүчний эрх чөлөө Мотоциклийн спортын 70 жилийн ойд зориулсан улсын аваргын гу... Британид коронавирусний содон шинж тэмдэгтэй шинэ хувилбар т... Сэлбэ хотын орон сууцны төслийн тендерийг тав хуваан зарлала... Хятадад “iPhone” борлуулалт өсөж, Apple-ийн хувьцаа багахан ... Армени ШХАБ-ын гишүүн болох сонирхлоо илэрхийлэв Тэтгэврийн зээлд хязгаарлалт тавихгүй байхаар тохиролцлоо Boom boom-гоо зүй дэлхийг эзэлж эхлэв Арменийн ерөнхийлөгч асан Серж Саргсяныг хээл хахууль, хууль... Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх төрийн албан хаагчдад мэндчилгээ дэвш... Christie's дуудлага худалдаанд сүүлийн зуун жилийн ховор дар... Сонгинохайрханд эрэгтэй хүн хутгалуулсан хэрэгт холбогдуулан... Төсвийн тогтвортой байдлын тухай хуулийн нэмэлт төслийг өргө... Хөгжимчин Боб Дилан өөрийн зурсан зурагтай ном гаргана Сэлэнгэ мөрний түвшин нэмэгдэж, Ховд гол үерийн түвшинд хэвэ... Тэтгэврийн зээлийн зохицуулалтыг цуцлав
Top