x

БИД АМЬДРАХЫГ ХҮСЧ БАЙНА: Хүргэлтийн жолооч нар өөрчлөлтийг шаардаж байна!

Сөүлд нар мандахад нэг цаг л үлдсэн байв. Үүрийн 05 цаг. Өмнөх өдрөөс үүрэгт ажлаа эхэлсэн 36 настай хүргэлтийн жолооч Ким аль хэдий нь 400 гаруй боодол хүргэчихээд байсан нь тэр. Тэрээр хамт ажиллагсдаа илгээмж илгээж, боодол хүргэхээ орхихыг гуйж байжээ. "Энэ дэндүү их байна" гэж тэр бичээд "Би зүгээр л чадахгүй" гэж байв. Дөрөв хоногийн дараа ноён Ким нас баржээ. Тэрээр он гарснаас хойш Өмнөд Солонгост ажлаа хийж яваад нас барсан 14 хүргэлтийн ажилчдын нэг юм. Эдгээр бүх 14 жолоочийн хувь заяаг хэт их ачаалалтай шууд холбож болохгүй хэдий ч тэдний гэр бүлийнхэн үхлийн шалтгааныг "kwarosa" буюу хэт их шаргуу хөдөлмөрийн улмаас зүрхний дутагдал эсвэл цус харвалтын үүссэн гэнэтийн үхэл гэж үзэж байгаа аж. 

Ковид-19 цар тахлын үеэр онлайн захиалгын асар их ачаалал үүссэн. Өмнөд Солонгосын жолооч нар үүсээд байгаа нөхцөл байдлыг даван туулахын тулд тэмцэж байна. Хүргэх ёстой ачаа овоологдохын хэрээр дарамт шахалт нэмэгдэж байгаа аж. 

Амиа алдсан жолооч нарын нэг нь 27 настай Жан Дэок Жин байсан бөгөөд таеквондогийн спортоор хичээллэдэг эрүүл чийрэг энэ хүү 18 сар шөнийн цагаар ажиллаад 15 кг жин хассан байсан гэж гэр бүлийнхэн нь хэлэв. Дэок жин энэ сарын эхээр шөнийн ээлжээс өглөөний зургаан цагийн орчимд гэртээ ирээд шүршүүрт орохоор явжээ. Харамсалтай нь нэг цагийн дараа аав нь түүнийг үхсэн байхыг ванны өрөөнөөс олсон аж. "Бид хүүдээ маш их хайртай байсан. Түүнийг ажил ийм хэцүү гэж хэлэхэд бид ажиллахгүй байвал дээргүй юу гэж хэлсэн. Гэхдээ тэр надад ирээдүй төлөвлөгөө байгаа гэж хэлдэг байсан", "Түүнийг ийм их шаргуу хөдөлмөрлөж, өөрийгөө мөлжих хүсэл зоригоос нь цааргалаагүйдээ би буруутай" гэж аав нь хэлжээ.

"Бид амьдрахыг хүсч байна"

Наймдугаар сард БНСУ-ын Хөдөлмөрийн яам жолооч нараа хангалттай амрааж, шөнийн цагаар тасралтгүй ажиллах шаардлагагүй болох үүднээс тус улсын томоохон логистикийн компаниудад тунхаг бичигт гарын үсэг зурахыг уриалж байсан. CJ Logistics, Coupang, Hanjin Transportation зэрэг хамгийн том гурван компани бүгд ажилчдын үхэлд олон нийтээс уучлалт гуйсан байна.

CJ Logistics нь илүү олон жолооч нэмж, үйлдвэрлэлийн ослын даатгалд бүх шуудан илгээгчдийг хамруулж баталгаажуулна гэж мэдэгджээ. Coupang энэ алхамыг "хангалттай биш" гэдгээ хүлээн зөвшөөрөөд илүү олон хүн ажиллуулж байгаа гэж мэдэгдэв. Харин Hanjin Transportation Ханжин Тээвэр нь ажилтнуудынхаа ачааллыг бууруулах амлалт өгсөн.

Гэхдээ ажилчдын гарын үсэг зурсан ихэнх гэрээ компанитай бус харин зуучлагчийн үүрэг гүйцэтгэдэг бие даасан агентуудтай хийдэг тул хөдөлмөрийн хуулийн хамгаалалтаас гадуур үлдээдэг байна.  Үйлдвэрчний эвлэлийн удирдагчид мөн ихэнх агуулахад ажиллагсдын тоог нэмэгдүүлэх амлалт хараахан хэрэгжээгүй байгааг хэлэв.

Дэлхийн бизнесийн тавцанд олон улс орон нэг түвшинд очихын хэрээр хүргэлтийн болон ачааны жолооч нарын ачаалал улам бүр нэмэгдэж байгаа. Коронавирус интернэт дэлгүүрээр үйлчлүүлэх “хайрыг” улам дэвэргэж байна. Жил бүр Өмнөд Солонгост хүргэгдэх барааны эрэлт 10 хувиар нэмэгддэг. Энэ жил өнөөг хүртэл үүнээс хоёр дахин нэмэгдсэн байна.  

Өнгөрсөн долоо хоногт Сөүлийн захад Лотте Глобал Ложистикс компанийн хэдэн зуун ажилчид цалин хөлс, нөхцөлөө сайжруулахыг шаардан ажил хаяж байв. Тэдний "Бид амьдрахыг хүсч байна" гэж хашгирч байв.

48 настай Ким Дук Ён "Өмнө нь би энэ ажлыг зүгээр л хэцүү гэж боддог байсан. Гэхдээ энэ жил ялангуяа коронавирусийн улмаас тээвэрлэлт нэмэгдсэнтэй холбогдуулан нөхцөл байдал улам дордсон" гэж тэр хэллээ.  Тэрээр мөн "Улам их ажиллах тусам би ч бас үхэх байх гэж бодсон" гэлээ.

Үйлдвэрчний эвлэлийн жагсаалаас цааш агуулахаар дайрч өнгөрөхөд конвейерийн туузнаас тасралтгүй чимээ гарч, барилгын эргэн тойронд олон янзын хэмжээтэй хэдэн мянган хайрцаг, цүнх хөглөрч байв. Хэдэн зуун хүргэлтийн фургонууд хоорондоо маш бага зайтай хэд хэдэн эгнээнд жагссан байсан. Жолооч нар жолооны ард суухаасаа өмнө өөрсдөө ачаа тээшээ өөрсдөө ангилах ёстой байдаг байна. Дук Ён агуулах руу өглөөний 6.30 цагийн орчимд ирдэг бөгөөд замд гарахаасаа өмнө 4-5 цагийн турш ялгаж, баглаж боодог байна. Ачааны машиныг дүүргэх нь аварга том эвлүүлдэг тоглоом шиг бөгөөд жижиг, том хайрцгийг тухайн орон зайд багтаана. Ямар ч хайрцаг, ачааг үлдээхгүй байх даалгавар хүлээнэ. Тэнд байгаа жолооч нар нэг боодол тутамд 800 орчим солонгос вон (0.70 доллар, 0.50 фунт стерлинг) цалин авдаг гэсэн бөгөөд эдгээр өдрүүдэд өдөрт 350 орчим боодол хүргэж өгдөг байна. Үүний сацуу тэд ачаа барааг агуулахад буулгаж байгаа ажилчдын цалин хөлсийг төлөх ёстой бөгөөд хүргэлт хоцорсон эсвэл алдагдсан тохиолдолд торгууль ч мөн төлөх ёстой байдаг байна.

Энэ жагсаалаас нэг өдрийн дараа Лотте Глобал Ложистикс үйлдвэрчний эвлэлүүдтэй маргаанаа шийдвэрлэв. Түүнчлэн тус компани мянга мянган ажилчдыг ялгах цэгүүдэд ажиллуулж, торгуулийн төлбөрийг цуцлахаа амлав.

43 настай, гурван хүүхдийн ээж Шин Бок Сун нэг өдөр ажлын ачаалал буурч, шөнийн цагаар хүүхдүүдтэйгээ уулзах боломжтой болно гэж найдаж байгаагаа хэлэв. Тэрээр "Бидэнд маш их дарамт ирж байна. Хүнсний бараа захиалж, захиалсан бараагаараа үдийн эсвэл оройн хоол хийх хэрэгтэй байна гэж тасралтгүй утасддаг үйлчлүүлэгчид байдаг" гэж тэр хэллээ.

"Хэрэв хүргэлт яг тэр өдөр ирэхгүй бол үйлчлүүлэгчид залгаж өнөөдөр гарахын тулд энэ банзал өмсөх хэрэгтэй байна. Яагаад үд дунд ирж байгаа юм?" гэх зэргээр жолоочдыг дарамталдаг байна. 

Хүргэлтийн ажилчдын үхэл нь Өмнөд Солонгосын зарим худалдан авагчдад хэдий нь нөлөөлжээ. Зарим орон сууцны цонхноос "Эрхэм хүндэт хүргэгч, та хоцорсон ч зүгээр" гэсэн тэмдэглэлүүдийг харж болно. Миний орон сууцны хороололд хүмүүс манай хүргэгч хүнтэй халуун кофе, өглөөний цай ууж уулзаж эхэлсэн.

Олон нийтийн мэдээллийн хэрэгслээр #it_is_ok_to_be_late, #Thankyoudeliverymen and #weneedtostopthedeathofdeliverymen зэрэг хөдөлгөөнүүд өрнөж байна.

Коронавирусийн цар тахал цаашид ч хэсэг хугацаанд идэвхтэй байх магадлалтай бөгөөд урт хугацаанд худалдан авалтын зуршилд хэдий нь өөрчлөлт оруулсан байж болзошгүй юм. Тээврийн жолооч нарт талархаж буй эдгээр жижиг үйлдлүүд нь тэдэнд тавигдах шаардлагыг үлэмж хэмжээгээр өөрчлөхгүй байж болох ч хүмүүсийн хандлагыг өөрчилж, хүнд хэцүү хөдөлмөрийг ч бага стресстэй хийх боломжийг олгоно гэж найдаж байгаа юм. 

Бү.Лхамаа

iСанал болгох
АНХААРУУЛГА: Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.
iШинэ мэдээ
Германчууд эх орондоо Олимпын наадам зохион байгуулахыг дэмжжээ 10 цаг 5 мин Далайд гарцгүй орнуудын хөгжлийн “Авазагийн хөтөлбөр”-ийг хэрэгжүүлэх арга замыг хэлэлцэв 10 цаг 7 мин Өмнөд Солонгосын тэргүүн хатагтай асан Ким Кён Хи “Chanel” цүнх авснаа хүлээн зөвшөөрөв 10 цаг 8 мин Эрүүл мэндийн даатгалын сангийн ил тод, хариуцлагатай тогтолцоог бүрдүүлнэ 10 цаг 10 мин Цахим сугалаанд оролцож, 15 сая төгрөгөө залилуулсан хэргийг шалгаж байна 10 цаг 13 мин Туулын хурдны замын кемпийн ажил 60 хувьтай байна 10 цаг 15 мин УИХ-ын дэд даргыг чөлөөлөх, томилох асуудлаас АН-ын бүлэг завсарлага авлаа 12 цаг 21 мин Газрын тос боловсруулах үйлдвэрийн дэд бүтцийг өргөтгөх санхүүжилтийг баталгаажуулна 12 цаг 30 мин Монголбанк аравдугаар сард 2.8 тонн үнэт металл худалдан авчээ 12 цаг 32 мин Дорноговьд газрын тос дамжуулах 521 км урт хоолойг суурилуулж дуусжээ 12 цаг 34 мин Арваннэгдүгээр сарын 6-8-нд цасан шуурга шуурч, ихэнх нутгаар хүйтэрнэ 12 цаг 39 мин ЗГ: 2027 оныг “Эрүүл мэндийг дэмжих жил”-ээр зарлав 12 цаг 42 мин Бага насны чөлөөт бөхийн улсын аварга шалгаруулах тэмцээн энэ сарын 15, 16-нд болно 12 цаг 44 мин ЗГ: Эрүүл мэндийн даатгалын сангийн үйл ажиллагааг сайжруулах тогтоол батлагдлаа 12 цаг 45 мин “Эрдэнэс Тавантолгой” ХК нүүрсний 581 гэрээг олон нийтэд ил болгож байна 12 цаг 46 мин Засгийн газар “Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-ийн үйл ажиллагаанд хөндлөнгийн аудит хийлгэнэ 12 цаг 46 мин 11 дүгээр сард олгох нийгмийн халамжийн тэтгэвэр, тэтгэмжийн хуваарь 12 цаг 47 мин 2026 оны улсын төсвийн төслүүдийн хэлэлцүүлгийг дэд хороо гурав дахь удаагаа хийлээ 12 цаг 48 мин Техраны усан сангууд ширгэж, ундны усны хангамж ноцтой хэмжээнд хүрчээ 14 цаг 19 мин Энэ оны хамгийн том тэргэл Сар өнөө шөнө мандана 14 цаг 32 мин
iИх уншсан
Хулгайтай тэмцэхээ үргэлжлүүлж, хулгайлсан нь савандаа багта... Ж.Баярмаа: Намын нэр хүнд гээд хулгайч, авлигачидтайгаа эвлэ... Туг болсон хүмүүс: Л.Түдэв Н.Тэгшбаяр: Эрчим хүчний чөлөөт бүс байгуулах боломжтой Найруулагч Ч.Найдандорж: Сонгодог хийцтэй гүүр Рецедивүүдтэй хэн хамтарч ажиллав Г.Дамдинням: Байгаа бензинээ зарахгүй байх асуудал хэд хэдэн... Н.Энхбаяр: Амин чухал төслүүдээ эрчимжүүлэхийн тулд гадаадаа... УИХ-ын даргын томилгоо яасан бэ? О.Баасанхүү: Үндсэн хуулийн бус аргаар төрийн эрх мэдлийг хэ... Багш хүн бусдын амьдралд гэрэл асаах амлалт юм! 2025 оны III улирлын НӨАТ-ын буцаан олголт олгож эхэлжээ С.Эрдэнэбат: Багш нарын цалинг 3.5 сая төгрөг болгох хэлэлцэ... Ж.Бат-Эрдэнийг УИХ-ын дэд даргад нэр дэвшүүлж, бүлгийн дарга... “Цагаан алт” хөтөлбөрийн хүрээнд түүхий эдийн тал хувийг дот... Засгийн газар “Оюутолгой”-н зээлийн хүүг бууруулах хэлэлцээг... Германы Засгийн газар Монголын шинэчлэлийн хөтөлбөрт 43.1 са... Чингэлтэй дүүргийн 300 айл ногоон халаалтын системд холбогдл... Азийн сагсан бөмбөгийн холбоо Монголын сагсан бөмбөгийн холб... Монголын өсвөрийн даамчид дөрвөн жил дараалан ДАШТ-д түрүүлл...
Top