Монгол Улсын дотоод худалдааны борлуулалтын орлого 2025 оны эхний улиралд 14.1 их наяд төгрөгт хүрсэн нь өнгөрсөн оны мөн үеийнхээс 54 тэрбум төгрөгөөр өссөн үзүүлэлттэй гарлаа. Энэ нь дотоод худалдааны салбар эдийн засгийн өсөлтөд бодитой хувь нэмэр оруулж буйг харуулж байна.
Салбарын борлуулалтын орлогын бүтэцт өөрчлөлт орж, 23.5 хувийг хүнсний бүтээгдэхүүний худалдаа, 76.5 хувийг хүнсний бус бүтээгдэхүүний борлуулалт эзэлжээ. Хүнсний бүтээгдэхүүний худалдаа энэ хугацаанд 3.3 их наяд төгрөгт хүрч, өмнөх оны мөн үеийнхээс 335.3 тэрбум төгрөгөөр нэмэгдсэн байна.
Харин хүнсний бус бүтээгдэхүүний худалдаа 10.8 их наяд төгрөг болж, өнгөрсөн оныхоос 281.3 тэрбум төгрөгөөр буурсан нь анхаарал татаж байна. Энэ бууралтад дараах хүчин зүйлс голлон нөлөөлжээ:
-
Төлбөр эсвэл гэрээний үндсэн дээр хийгдэх бөөний худалдаа 117.2 тэрбум төгрөгөөр буурсан.
-
Эм, гоо сайхан, ариун цэврийн барааны төрөлжсөн дэлгүүрийн жижиглэн худалдаа 58.8 тэрбум төгрөгөөр буурсан байна.
Дотоод худалдааны нийт борлуулалтын орлогын 42.9 хувийг бөөний худалдаа, 57.1 хувийг жижиглэн худалдаа эзэлж байгаа нь жижиглэн худалдааны салбарын идэвхжил өндөр байгааг харуулж байна. Энэ нь иргэдийн худалдан авалт голчлон жижиглэн худалдааны сувгаар хийгдэж байгаагийн илрэл юм.
Эх сурвалж: Үндэсний статистикийн хороо