x

Дугаарын хязгаарлалтаар гал унтраахын оронд Замын татвартай болъё

Нийслэлийн Захирагчийн албаны шийдвэрээр өнгөрөгч сарын 27-ноос эхлэн замын хөдөлгөөнд оролцож байгаа тээврийн хэрэгслүүдийг тэгш, сондгойгоор зорчуулж эхэлсэн. Энэ зохицуулалт найм хоногийн турш буюу энэ сарын 3-ныг дуустал /маргааш/ үргэлжилнэ. Гэвч дугаарын хязгаарлалтыг дахин үргэлжлүүлэх асуудал яригдаж байгаа бололтой. “Иргэдийн саналыг харгалзан үзнэ” гэсэн мессежийг олон нийтийн сүлжээгээр явуулах болов. Энэ гэвчиг сүүлчийн шийдэл мөн үү? Энэ чигээрээ хэр удаан тэсэх бол?

2012 онд Э.Бат-Үүл хотын дарга байхдаа нийслэлийн түгжрэлийг шийдэхийн тулд мөн л дугаарын хязгаарлалтыг бий болж, автомашинтай иргэдийг долоо хоногийн нэг өдөр замын хөдөлгөөнд оролцуулахгүй байх зохицуулалтыг хийсэн. Өнөөдрийг бодвол арай уян хатан буюу 1, 6-аар төгссөн дугаартай автомашинууд даваа гаригт, 2, 7-оор төгссөн бол мягмар гаригт, 3, 8-аар төгссөн нь лхага гаригт, 4, 9-өөр төгссөн бол пүрэв гаригт, 5, 0-ээр төгссөн дугаартай автомашин баасан гаригт хөдөлгөөнд ороцохгүй байхаар хязгаарлалт хийж байв. Энэ зохицуулалтаар ажлын өдрүүдэд замын ачааллыг 20 хувиар бууруулж чадсан.

Гэвч энэ арга хэмжээ нь урт хугацаандаа үр дүнгүй байсан тул 2016 оны сар шинийн баяраар хоёр долоо хоногийн турш сондгой, сондгойгоор хязгаарлан хөдөлгөөнд оролцуулж байлаа. Тухайн үедээ Улаанбаатар хот 436 мянган тээврийн хэрэгсэлтэй, үүнээс 300 орчим мянга нь замын хөдөлгөөнд оролцдог тухай Нийслэлийн цагдаагийн газраас мэдээлсэн байна.

Харин энэ оны гуравдугаар сард Нийслэлийн Засаг дарга Д.Сумьяабазарын мэдээлснээр “нийслэлд бүртгэлтэй автомашины тоо 650 мянга болж нэмэгдсэн. (зургаан жилийн дотор 50 хувиар нэмэгдсэн) Жилд дунджаар 80 мянган машин нэмэгддэг” гэсэн байна.

Энэ тохиолдолд зөвхөн дугаарын хязгаарлалт хийснээр нийслэлийн түгжрэлийг шийдэж чадах уу? Хорин хувийн хязгаарлалттай байхад 50 хувиар нэмэгдсэн, 50 хувийн хязгаарлалт хийчихвэл хэдэн хувиар нэмэгдэх бол? Нэг машинтай нь хоёр болгоод, хоёр нь 3-4 болгоод автомашиныхаа тоог нэмэгдүүлээд, хоёр жилийн дараа гэхэд сая машин түгжрээд явж байх болов уу. Эсвэл хил, гаалиа хаагаад автомашин импортлохыг хориглох уу?

Үүнийхээ оронд хотын замыг бүсчилж татвар тавиад, нийтийн эзэмшлийн зогсоолуудаа бүгдийг нь төлбөртэй болгоод, нийтийн тээврээ хөгжүүлэх хэрэгтэй шүү дээ. Тэгвэл ядаж замынхаа онгорхой, цоорхойг нөхөх мөнгөтэй болно. Замын ачаалал буурч, иргэд ч гэсэн онцын шаардлагагүй тохиолдолд замын хөдөлгөөнд оролцож, түгжрэл үүсгэхээ болино. Ямар ч өөрчлөлтөд эдийн засгийн хөшүүрэг гэж нэг чухал юм байдаг. Төр бий бол татвар буй гэж үг бий. Хүн болж төрөөд үхэх нь үнэн, татвар төлөх нь үнэн гэдэг. Тийм болохоор хотоо хот шиг болгоё гэвэл нийслэлийн замыг татвартай, зогсоолуудаа төлбөртэй болгоё. Энэ бол захиргааны ямар ч шийдвэрээс илүү үр дүнгээ өгөх зүйл.  

Хичээлийн шинэ жилийн эхний өдөр ёстой гоё байлаа, үргэлжлүүлье л гэнэ. Гэтэл гоё сайхан байсан нь үнэхээр дугаарын хязгаарлалтаас болсон уу? Сургууль, цэцэрлэгийн хүүхдийг хамран суралцах тойрогт нь авсан, эцэг эхчүүд хүүхдүүдээ дүүрэг алгасч зөөхөө больсноос болсон уу? гэдгийгээ эхлээд шалгаж, нотлох хэрэгтэй шүү дээ. Ядаж үүн дээрээ судалгаатай болж байж дүгнэлт гаргах ёстой.

Тиймээс тэгш, сондгойгоор зочуулах бол түрхэн зуурын зохицуулалт, гал унтраах төдий арга. Түүнийхээ дараа яах вэ? гэдгээ Захирагчийн алба бодож болгоосон юм байна уу? Хэрвээ байдаг бол түүнийгээ хэлэх хэрэгтэй. Төдийгөөс төдий хүртэл хугацаанд түр хязгаарлалт хийж байна. Түүний дараа ийм зохицуулалтад шилжинэ шүү гэдгээ. Хэрэв тэгэхгүй бол энэ хотынхон чинь айл болгон зах дээр гараад нэг машинаа хоёр, хоёрыгоо гурав, дөрөв болгоод явна. Сарын дараа дахиад түгжирдгээрээ түгжирнэ. Тэгэхээр нь яах вэ?

Нийтийн тээврээ хөгжүүлье гэхээр дахиад нөгөө дүүжин зам, усан тээвэр гэсэн элий балай, сансрын юмаа дахиж битгий яриад, төсөв мөнгө хусах гээд унаарай даа. Зүгээр л автобусныхаа тоог нэмээд маршрутыг нь богиносгочих. Автобус нь хүлээлгэлгүй цагтаа ирдэг, цэвэрхэн, бас тухтай бол иргэд юу л гэж шороотой зам дээр өдөржин түгжрэхийг сонгох вэ дээ.

Б.СЭМҮҮН

iСанал болгох
АНХААРУУЛГА: Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэл (1)

  • Зочин (172.69.45.138)
    Ямар ажил хийсэн болоод тэгш сондгой
    2022 оны 09 сарын 05 | Хариулах
iРедакцийн сонголт
iШинэ мэдээ
Тариалан эрхлэгчдийн зээлийн төлөлтийг түр хугацаанд хойшлуулахаар боллоо 8 цаг 48 мин Дорноговьд аймгийн баруун бүсийн тэмээний уралдааныг нэгдүгээр сарын 3-нд зохион байгуулна 8 цаг 50 мин Токиогийн бүсэд хүчтэй газар хөдөлбөл 18 мянган хүн амиа алдах эрсдэлтэй 8 цаг 52 мин Засгийн газар хоорондын хамтын ажиллагааны баримт бичгүүдэд гарын үсэг зурав 8 цаг 54 мин “The MongolZ” багийг Монгол Улсын Соёлын элчээр томиллоо 8 цаг 55 мин Нийслэлийн прокурорын газар төрийн ашиг сонирхлыг хамгаалж, 1.9 тэрбум төгрөгийг төсөвт төвлөрүүлэв 8 цаг 58 мин Улаанбаатарт шөнөдөө 28 хэм хүйтэн 11 цаг 16 мин Таван шарын явган зорчигчийн гүүрэн гарцын барилга угсралтын ажилд бэлтгэж байна 11 цаг 17 мин Нүхт–Хангарьд–Ирээдүй хотхон чиглэлээр шинэ автобус явж эхэлнэ 11 цаг 18 мин Төрийн хяналт шалгалтын тогтолцоог шинэчлэх ажлын хэсэг хуралдлаа 11 цаг 18 мин Х.Нямбаатар: Аюулгүй, амар тайван Улаанбаатарын төлөө цагдаагийн байгууллагад технологийн дэвшил нэвтрүүлж байна 11 цаг 19 мин Австралийн Засгийн газар иргэдээс галт зэвсгийг буцаан худалдаж авна 12 цаг 42 мин Японы прокурорууд Абэ Шинзогийн хэргээр бүх насаар хорих ял шаардав 12 цаг 44 мин Олон улсын үзэсгэлэнд Монголын “Дөрвөн улирлын аялал жуулчлал”-ыг танилцуулж байна 12 цаг 46 мин Элчин сайд Н.Оюундарь Латви Улсын Ерөнхийлөгчид Итгэмжлэх жуух бичгээ өргөн барив 12 цаг 47 мин Монгол–Оросын худалдаа, эдийн засаг, шинжлэх ухааны хамтын ажиллагааны комисс хуралдав 12 цаг 48 мин “Ногоон нуур 1008 айлын орон сууц” төслийн удирдагч Ян Яаог албадан гаргалаа 13 цаг 5 мин Хууль бусаар эм нэвтрүүлсэн 321 зөрчилд хариуцлага тооцов 13 цаг 8 мин Шинэ жилийн баяраар хүүхдийн бэлэг сонгохдоо анхаарах зүйлс 13 цаг 8 мин Сүхбаатар аймгийн цэцэрлэг, сургуулиуд сүү уух цэгтэй болжээ 14 цаг 54 мин
iИх уншсан
С.Баярцогтын эргэн ирэлт ба “хажуугийн цохилт” Р.Сэддорж: Харбины гэрээ байгуулсан сайд нарын байгаа дээр с... Р.Даваадорж: Төрийн өмчит компаниудыг хувьчилж, нээлттэй IPO... Газрын ховор элемэнт С.Бямбацогт: Төрийн өмчийн 33 компанийг нээлттэй хувьцаат ко... Хүүхэд хамгааллын хариу үйлчилгээ, түр хамгаалах байрыг 108 ... Засгийн газар 29 үндэсний хороо, зөвлөлийг татан буулгалаа Сэлбэ эмнэлэг нэг жилд 133 мянга гаруй хүнд тусламж үйлчилгэ... Нийслэлийн прокурорын газар төрийн ашиг сонирхлыг хамгаалж, ... Шүүгч М.Нямжаргал ОХУ-д болж буй олон улсын тэмцээнд шүүгчээ... Токиогийн бүсэд хүчтэй газар хөдөлбөл 18 мянган хүн амиа алд... Ажлын хэсэг татан буугдсан банкуудаас 22 тэрбум төгрөгийн ав... Эдийн засгийн эрх чөлөөний тухай хуулийн төслийг УИХ-д өргөн... МУИС-ийн Сэтгүүл зүйн тэнхим 65 жилд 1600 гаруй сэтгүүлч бэл... Дулааны станцууд нүүрсний 14 хоногийн нөөцтэй байна Дорноговьд аймгийн баруун бүсийн тэмээний уралдааныг нэгдүгэ... Эдийн засгийн эрх чөлөөний тухай хуулийн төслийг өргөн мэдүү... Засгийн газар хоорондын хамтын ажиллагааны баримт бичгүүдэд ... “Оны онцлох хүүхэд” шагналыг энэ сарын 18-нд гардуулна Токио дэлхийн сэтгэл татам хотуудын жагсаалтад хоёрдугаарт б...
Top