Сүүлийн үед сошиал сүлжээг “Тралалеро Тралала”, “Крокодило Бомбардиро”, “Балерина Капучино”, “Тракторито-Зубрито” зэрэг этгээд нэртэй, хиймлээр бүтсэн дүрүүдээр бөмбөгдөх боллоо. Эдгээр нь бүгд хиймэл оюун ухааны тусламжтайгаар үүссэн бөгөөд “брейнрот-мем” хэмээх нэртэйгээр танигдаж, интернэтийн шинэ соёлын хэсэг болж байна.
Брейнрот гэдэг нь англиар "brain rot" буюу "тархины элзрэл" гэсэн утгатай боловч энд сөрөг утгаар бус, хэт их бодол, мэдээлэлд дарагдсан үеийн тархийг амрааж, стресс тайлах хошигнолын нэг хэлбэр болжээ. Тэдгээр дүрүүд ихэвчлэн:
-
Амьтныг хүний онцлог эсвэл эд зүйлтэй хослуулсан,
-
Бодит бус, гэхдээ сонирхол татам дүр төрхтэй,
-
Ямар нэг утгагүй, инээдтэй нэртэй байна.
Алдаршсан жишээнүүд:
-
Тралалеро Тралала – Nike пүүз өмссөн акула загас;
-
Крокодило Бомбардиро – бөмбөгдөгч онгоц болон хувирсан матар;
-
Балерина Капучино – аягатай кофегоор толгой хийсэн бүжигчин.
Тэдгээрийг анх AI ашиглан үүсгэсэн дүрс, дүрслэлээс гаргаж, TikTok болон Instagram зэрэг платформоор дамжуулан богино хугацааны инээдтэй бичлэгүүд хэлбэрээр түгээжээ. Испанийн KFC, Samsung Belgium, агаарын тээврийн Ryanair зэрэг олон улсын брэндүүд уг трэндийг өөрсдийн маркетингт ашиглаж, хүүхдийн багц, сурталчилгаанд брейнрот дүрүүдийг нэвтрүүлээд байна.
Беларусийн хувилбарууд:
-
Тракторито-Зубрито – үхэр болон тоглоомон тракторын хослол,
-
Кисито Трамвайсито, Шмеллини Бульбини, Бобрито Лесопилито зэрэг шинэ дүрүүдийг Office Life өөрсдийн хувилбараар бүтээжээ.
Яагаад ийм мэмүүд түгээмэл болов?
Сэтгэл зүйчдийн тайлбарласнаар, ийм хачирхалтай, уялдаа холбоогүй мэт дүрсүүдийг үзэх нь хүмүүсийн тархийг ачааллаас тайвшруулж, "санаа зовохгүй амрах" байдлыг бий болгодог. Усны урсгал, галын дөл ширтэж тайвшрах шиг мэдрэмж төрүүлдэг хэмээн үздэг.
Хэдий хөнгөн, инээдэмтэй харагдавч брейнрот-мемүүд нь орчин үеийн залуусын шинэ төрлийн стресс тайлах хэрэгсэл болоод байгаа бөгөөд тэдгээрийг хэт их дагах нь бүтээлч байдалд нөлөөлж болзошгүйг мөн анхааруулж байна.
Эх сурвалж: OfficeLife.media