x

Дэлхийн стандартад хүргэх гүүрнүүд

Жаран жилд хийгдээгүй бүтээн байгуулалт

Улаанбаатар хотод сүүлийн 60 жилд хийгдээгүй гүүр, гүүрэн гарцын далайцтай бүтээн байгуулалт 2016 оноос хойшхи гурван жилд хийгдэж, эхнээсээ ашиглалтанд орох дөхөж байна. 2020 он хүртэл Улаанбаатар хотын Баянзүрхийн гүүр,  Замын цагдаагийн гүүрэн гарц, Яармагийн гүүр,  Сонсголонгийн гүүрний бүтээн барилгын ажлууд бүрэн дуусч, Нийслэлийн авто замын түгжрлэийг бууруулахад голлох нөлөө үзүүлэх юм. 

1958-1967 онуудад Энхтайваны гүүр, Зайсангийн гүүр, Маршалын гүүр, Яармагийн гүүрүүд ашиглалтанд орж байснаас хойш томоохон хэмжээний далайцтэй гүүрэн байгууламж ийн бүтээн байгуулалт хийгдээгүй байсан юм. Нарны гүүр нь 2012 онд ашиглалтанд орсон бөгөөд дэлхийн стандартад хүрсэн далайцтай том байгууламжууд барихын угтал болж өгсөн билээ.

 

Яармагийн шинэ гүүр удахгүй ашиглалтад орно

Энэ оны 11 дүгээр сард бүрэн ашиглалтанд орох Яармагийн гүүр нээгдсэнээр Яармаг орчмын замын түгжрэл 50-60 хувь буурах юм. Шинэ гүүрний доор 50 метрийн өргөнтэй нүхэн гарц баригдаж байна. Мөн 8.5 метрийн өргөнтэй, 270 метрийн урттай Д рамп гүүрэн дээр босох учраас замууд хоорондоо нэг түвшинд огтлолцохгүй, хөдөлгөөний урсгал саатахгүй ажээ. 1959 онд баригдаж ашиглалтад орсон Яармагийн гүүр ийнхүү олон давхаргат томоохон инженерийн байгууламж болон шинэчлэгдэж байна. 

“Энэ гүүр бол Нийслэл хотын засаг захиргааны төвийг Яармаг руу нүүлгэх дэд бүтцийн шийдлийн чухал хэсэг” гэж Улаанбаатар хотын захирагч С.Батболд саяхан мэдэгдсэн. Гүйцэтгэгч байгууллагаас уг гүүрэнд 50-60 жилийн баталгаа өгч байна.

Улаанбаатарын хамгийн том гүүр 
 
2019 онд бүрэн ашиглалтад орох Замын цагдаагийн газрын орчмын гүүрэн гарц нийслэлийн зүүн өмнөд хэсгийн хөдөлгөөний ачааллыг хуваалцах зорилготой. Нийт 6 хэсгээс бүрдэх энэ бүтээн байгуулалт 42.38 сая долларын өртөгтэй. Гүүрний дам нурууны гол сууриудыг энэ 11 дүгээр сард хийж дуусгах ажээ. 

Баянзүрх, Хан-Уул, Сүхбаатар дүүргүүдийг холбож, төмөр зам, авто замтай нэг түвшинд огтлолцож түгжрээ үүсгэдэг асан энэ уулзварыг халж, том гүүрэн гарц барьснаар замын хөдөлгөөний нэвтрэх чадвар сайжирч, түгжрэл буурах юм. Шинэ гүүр Улаанбаатар хотын хамгийн том гүүр болно гэдгээрээ онцлог юм.

Сонсголонгийн гүүр дөрвөн эгнээтэй болно

Нийслэлийн шинэ төлөвлөлтөд чухал үүрэгтэй Сонсголонгийн гүүрийг шинэчлэх ажил энэ оны тавдугаар сард эхэлсэн. Сонсголонгийн хуучин гүүртэй зэрэгцүүлэн10.4 метр өргөн 2 эгнээтэй, 289.4 метр урттай гүүрийг шинээр барьж, мөн хуучин гүүрийг сэргээн шинэчлэснээр нийтдээ 21 метр өргөнтэй, 4 эгнээ гүүр бий болох аж. Энэ бүтээн байгуулалт 2019 оны 11 дүгээр сард дуусаж, ашиглалтад орох ёстой. 2018 оны наадмын өмнөхөн шинэ гүүрийн зорчих хэсгийг нээж, 11 сар хүртэл хуучин гүүрийг сэргээн засварлах ажээ. 

Нийслэлийн засаг дарга С.Батболдын дэвшүүлж буй түлхүүр концепциудын нэг болох Яармагийг Улаанбаатар хотын шинэ төв болгох төлөвлөгөөний чухал гарц нь энэ гүүр юм.

Баянзүрхийн шинэ гүүр

Гачууртын уулзвараас Налайх, Чойрын уулзвар хүртэлх  20.9 км авто замыг өргөтгөн шинэчлэх ажлын хүрээнд Туул гол дээрх Баянзүрхийн гүүрийг 4 эгнээ болгон өргөтгөх бүтээн байгуулалт өрнөcөөр байна. 

Энэ гүүрний ажлын явцыг мэдээлбэл: шонт суурийн ажил 75 хувьтай, тулгуур босгох явц 67 хувьтай, ригель 50 хувь, дам нуруу тавих ажил 22 хувьтай явагдаж байгаа. 6.1 сая долларын өртгөөр босох Баянзүрхийн гүүр баригдсанаар хотын зүүн захын хөдөлгөөний ачааллыг багасгаж, товчоо байсан газрын орчимд үүсдэг түгжрэл, бухимдал оргүй арилна.

Замын хөдөлгөөн нэг стандартад хүрнэ

Өнгөрсөн сард эдгээр гүүрний бүтээн байгуулалтын явцтай танилцсан Нийслэлийн засаг дарга С.Батболд “Улаанбаатар хотод 2016-2020 онд 4 том гүүрийн барилгын  шинэчлэл бүтээн байгуулалтыг хийж ашиглалтад хүлээн авахаар ажиллаж байна. Миний хувьд зам гүүрийн бүтээн байгуулалтын ажилтай гурав дах удаагаа танилцаж байна. Бүх ажил графикийн дагуу явагдаж байгаа.

Гүүр барих гэдэг зүгээр барилга байгууламжийн асуудал биш доогуур нь олон сувагчлал, дэд бүтцийн шугам шилжүүлэх зэрэг олон асуудал байдаг. Улаанбаатар хотын томоохон гүүрүүд 2020 он гэхэд бүгд шинэчлэгдэнэ. Нийслэл хотын төв гүүрүүд учраас өнгө үзэмжид анхаарах ёстой гэсэн шаардлагыг бид тавьж байна. Эдгээр гүүрүүд ашиглалтад орвол Зайсангийн гүүрийг шинэчлэх ажил л үлдэнэ.

Гүүрийн засвар шинэчлэлтийн ажилд туслан гүйцэтгэгчээр оролцож байгаа монгол компаниудын хуримтлуулсан туршлагад тулгуурлан Зайсангийн гүүрийг бид монгол компанийн, монгол инженерүүдтэй хамтран шинэчлэх төлөвлөгөөтэй байгаа” хэмээн ярьсан юм.

Ийнхүү ирэх хоёр жилийн дотор Улаанбаатарын бүх томоохон гүүрнүүд бүрэн шинэчлэгдэж олон улсын стандартад хүрэх гэж байна. Улаанбаатр хотын төв хэсгийг эрчтэй хөгжиж буй захын дүүргүүдтэй өргөн сувгаар холбогдож, нийслэлийн дэд бүтцийн орц, гарц стандартчилагдан, хотын аль ч захаас нөгөө зах руу тогтмол хурдаар, түгжрэлгүй зорчих их хотын стандарт хэрэгжих болно.

iСанал болгох
АНХААРУУЛГА: Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.
iРедакцийн сонголт
iШинэ мэдээ
Толгойт дэд төвд уламжлалт гар урлалыг дэмжих төв нээгдлээ 7 цаг 25 мин Ховд аймгийн Цагдаагийн газар оны ажлаа тайлагнаж, шилдгүүдээ шагнав 7 цаг 34 мин Богд хааны ордон музейд “Олноо өргөгдсөн нь” үзэсгэлэн нээгдэнэ 12 цаг 20 мин Азийн танхим болон тулааны спортын наадам есөн жилийн дараа болно 12 цаг 21 мин Дэлхийн хамгийн баян 25 гэр бүлийн хөрөнгө 2.9 их наяд ам.долларт хүрчээ 12 цаг 24 мин Хятад улс ёс бус мэдээлэл түгээхэд оногдуулах хариуцлагыг чангатгалаа 12 цаг 30 мин Чихрийн шижин 1-р хэв шинжтэй хүүхдүүд сахар хэмжих сенсор төхөөрөмжтэй боллоо 12 цаг 31 мин Төв цэнгэлдэх хүрээлэнд "Мөрөөдлийн мөсөн цэнгэлдэх-2025" нээлтээ хийлээ 12 цаг 33 мин УИХ төрийн өмчит компаниудыг хувьчлах үндсэн чиглэлийг хэлэлцэж байна 12 цаг 38 мин Эрүүл мэндийн даатгалын сангийн статистик мэдээг танилцуулав 12 цаг 39 мин Нийслэлд борооны ус зайлуулах шугам, үерийн далан барьж байна 12 цаг 40 мин Чингэлтэй дүүрэгт 240 хүүхдийн цэцэрлэг ашиглалтад орлоо 12 цаг 42 мин Нийслэлийн 49-р сургууль сэргээгдэх эрчим хүчинд шилжлээ 12 цаг 47 мин Хан-Уул дүүрэгт 640 хүүхдийн суудалтай шинэ сургууль ашиглалтад орлоо 12 цаг 48 мин "Эрдэнэс Тавантолгой" сэдэвт марк гүйлгээнд гарлаа 12 цаг 49 мин Монголын гурван тамирчин "Милан-Кортина" өвлийн паралимпын наадамд оролцоно 12 цаг 50 мин Сөүл дэх Монголын ЭСЯ-ны албан тушаалтан согтуугаар жолоо барьж осол гаргажээ 13 цаг 57 мин Ч.Ганбаяр: Миний хүү яагаад ч амиа хорлох хүүхэд биш 14 цаг 7 мин Тайландын цэргүүд стратегийн ач холбогдол бүхий өндөрлөгийг эзэлжээ 14 цаг 17 мин COP17-ийн хүрээнд Монгол Улсын дэлхийн түвшинд гүйцэтгэж буй манлайллын үүргийг таниуллаа 14 цаг 26 мин
iИх уншсан
Б.Пүрэвдорж: Нөөцийн саванд 130 мянган тонн хуурамч шатахуун... Эдийн засгийн эрх чөлөө гэж нэрлээд, төрийн оролцоог хэвээр ... Дэлхийн зургаан CEO-гийн манлайллын сургамж Зул сар ба Шинэ жил Г.Занданшатарыг огцруулахаар 20 гишүүн гарын үсэг зуржээ… Хийн хоолойн тухай мэтгэлцээнд дуу хоолойгоо өргөе Р.Даваадорж: Төрийн өмчит компаниудыг хувьчилж, нээлттэй IPO... Газрын ховор элемэнт “Ногоон нуур 1008 айлын орон сууц” төслийн удирдагч Ян Яаог ... Нийслэлийн прокурорын газар төрийн ашиг сонирхлыг хамгаалж, ... Токиогийн бүсэд хүчтэй газар хөдөлбөл 18 мянган хүн амиа алд... Засгийн газар хоорондын хамтын ажиллагааны баримт бичгүүдэд ... Дорноговьд аймгийн баруун бүсийн тэмээний уралдааныг нэгдүгэ... Тариалан эрхлэгчдийн зээлийн төлөлтийг түр хугацаанд хойшлуу... “The MongolZ” багийг Монгол Улсын Соёлын элчээр томиллоо Таван шарын явган зорчигчийн гүүрэн гарцын барилга угсралтын... Ч.Ганбаяр: Миний хүү яагаад ч амиа хорлох хүүхэд биш Японы прокурорууд Абэ Шинзогийн хэргээр бүх насаар хорих ял ... Улсын аварга малчин шалгаруулах журамд өөрчлөлт оруулав Казахстан 3.9 сая тонн үр тариа экспортолжээ
Top